Zemlje sa najrazvijenijom eSport kulturom i podrškom od zajednice
Esport ili elektronski sport je već pre nekoliko godina postao ekstremno popularan širom sveta. On važi za globalni fenomen koji privlači milione gledalaca i igrača u svim delovima sveta. Ono što je nekada bilo samo hobi i način za provođenje slobodnog vremena, sada je preraslo u ozbiljan sektor sa profesionalnim takmičenjima, sponzorstvima i priznatim atletama. Od hobija mnogih ljudi koji su uživali u svojim sobama, u video-igricama, ovo se razvilo do industrije koja ima milijardske prihode, a oni svake godine rastu i rastu.
Raznolikost video-igara koje se igraju na eSport sceni je impozantna, od first–person shooter igara, poput Counter–Strike i Overwatch, do sportskih simulacija, kao što su FIFA i NBA 2K. Svako može da pronađe žanr koji mu odgovara i da uživa u svojoj omiljenoj igri, tačnije eSportu. Iako je eSport globalni fenomen, neke zemlje su naprednije u razvoju ove kulture nego druge. Takođe, u nekim zemljama su se eSportovi mnogo ranije i pojavili, pa je sasvim razumljivo da se u mnogim zemljama on i razvio više.
Zemlje sa najrazvijenijom eSport kulturom
Kao što smo rekli, eSport je popularan i zastupljen na globalnom nivou, ali ipak postoje zemlje sa najrazvijenijom eSport kulturom. U nastavku možete pročitati nešto više o tim zemljama, kao i videti koji su eSportovi najviše zastupljeni u tom području.
Južna Koreja
U Južnoj Koreji eSport nije samo popularan hobi ili vid zabave već je duži niz godina, pa ako ne i decenija, on ozbiljna industrija koja ima ogromnu društvenu i kulturološku podršku. Ova zemlja je prepoznata kao domaćin nekih od najvažnijih eSport turnira na svetu, uključujući svetska prvenstva za igre poput League of Legends i StarCraft. Infrastruktura za eSport u Južnoj Koreji je možda najbolja u svetu, sa velikim arenama, posvećenim isključivo eSport takmičenjima.
To je sve moguće zato što južnokorejska vlada priznaje eSport kao zvaničnu sportsku disciplinu i finansira razne programe obuke i turnire. Država prepoznaje potencijal ove industrije, pa je na vreme počela da ulaže u nju. Postoje čak i specijalizovane škole i akademije gde se mladi igrači obučavaju da postanu profesionalci.
Pored toga, postoji i velika medijska pokrivenost eSporta. Televizijske stanice, kao što su OGN (OnGameNet), posvećuju veliki deo svog programa eSportu. Uživo prenosi takmičenja privlače milione gledalaca, kako u zemlji, tako i na globalnom nivou.
Esport timovi u Južnoj Koreji su vrlo profesionalno organizovani. Pored eSport trenera i analitičara, oni imaju čak i timove za mentalno zdravlje kako bi igrači bili u najboljoj mogućoj formi. Južnokorejski igrači i timovi su poznati po dominaciji na međunarodnim turnirima. Njihov uspeh dodatno potkrepljuje značaj i popularnost eSporta u zemlji.
Igraonice se nalaze svuda u Južnoj Koreji i često su pune mladih ljudi koji se takmiče ili vežbaju. Turniri se često održavaju i imaju veliku posećenost, dok neki profesionalni igrači čak imaju slavu i status, kao što u nekim drugim zemljama imaju muzičke zvezde.
Sa sve većom popularnošću eSporta mnoge obrazovne institucije uključuju eSport u svoje programe ili nude stipendije za talentovane igrače.
Zbog ovakvog pristupa koji Južna Koreja ima prema eSportu, ona se i smatra globalnim liderom i postavlja standarde koji služe kao model drugim zemljama širom sveta.
Sjedinjene Američke Države
Esport u Sjedinjenim Američkim Državama doživeo je meteorski uspon najviše tokom poslednje decenije. Dostupnost novih i kvalitetnih internet veza, sposobnost organizovanja događaja na velikom nivou i generalno kultura koja je prihvatila video-igre, eSport prirodno implementiraju u američki društveni i kulturni život.
Sjedinjene Američke Države su domaćin mnogim velikim esport turnirima i ligama, uključujući League of Legends Championship Series (LCS), Call of Duty League (CDL) i Overwatch League (OWL). Ovi događaji često se održavaju u velikim arenama i imaju visok nivo produkcije koji podseća na velike tradicionalne sportske događaje.
Kompanije i investitori sve više i više prepoznaju potencijal eSporta, a ulaganja su sveprisutna. Sponzorstva se kreću od proizvođača računarske opreme, kao što su Dell i HP, pa sve do velikih brendova brze hrane kao što su Coca–Cola i McDonald’s.
A i obrazovne institucije su prepoznale značaj, pa tako univerziteti u SAD-u nude stipendije za eSport, slično stipendijama za tradicionalne sportove. Mnogi kampovi imaju visoko opremljene eSport arene i laboratorije, a eSport se čak koristi i kao alat za regrutaciju novih studenata.
Kina
Kina koristi svoju tehnološku infrastrukturu i entuzijazam mlade populacije da se pozicionira kao globalni lider u eSport industriji. Osim domaćih turnira, zemlja je postala značajan investitor i sponzor eSport događaja i timova širom sveta. Uzevši u obzir ogromno domaće tržište i rastuću globalnu uticajnost, Kina je postavila temelje za dugoročni uspeh i inovacije u oblasti eSporta.
U Kini su velike tehnološke kompanije aktivno uključene u eSport, pružajući značajna finansijska sredstva i resurse za razvoj ove industrije. Ova podrška na visokom nivou ne samo da doprinosi profesionalizaciji i legitimaciji eSporta u Kini već i privlači međunarodnu pažnju i talente. Ovakvo ulaganje je i te kako poželjno i pohvalno, a s obzirom na to da je veliki rast prihoda ove industrije iz godine u godinu, trebalo bi mnoge zemlje da povećaju svoju posvećenost eSportu.
Švedska i Danska
Esport u Evropi, posebno u Švedskoj i Danskoj, doživljava značajan rast i popularnost. Švedska nije samo domaćin DreamHacka, jednog od najvećih i najstarijih eSport događaja već je i postala centar za eSport inovacije i talente. S druge strane, Danska je postala prava fabrika talenata kada je reč o Counter–Strike igračima, a njena eSport scena ima snažnu podršku i na državnom i na privatnom nivou.
Rusija
U Rusiji rastuća popularnost eSporta ne samo da reflektuje interesovanje mlađe generacije za ovu vrstu zabave već i pokazuje koliko su ruski igrači i timovi kompetitivni na međunarodnom nivou. Infrastrukturna ulaganja u eSport arene i trening centre dodatno podstiču ovu industriju, čineći Rusiju ozbiljnim igračem u globalnoj eSport sceni. Posebna pažnja se daje razvoju talenata i profesionalizmu, što Rusiju čini jednom od vodećih zemalja u eSportu.
Esport je postao globalni fenomen koji prelazi kulturne i geografske granice. Iako su neke zemlje izrazito napredne u razvoju eSport kulture, mnoge druge brzo sustižu taj nivo, jer su shvatile značaj eSporta. Sa stalnim rastom i sve većom popularnošću jasno je da eSport postaje značajan deo globalne sportske scene. U zemljama sa razvijenom eSport kulturom očekuje se da će ovaj trend samo nastaviti da raste i da dosegne još veće visine.