Suprotno popularnom verovanju, samo određeni broj video-igara se zapravo pretvara u zvanični eSport ili se smatra njime. Jasno je da sve video-igre moraju da ispune određene kriterijume, te njihova popularnost nije dovoljna da zvanično postanu eSport. One moraju da budu i dovoljno konkurentne! 

Onog trenutka kada dostignu nivo potrebne konkurentnosti, one postaju neke od najuticanjijih video-igara! Pitanje koje se sledeće nameće je: šta igre sa aktivnim eSport scenama imaju zajedničko? Pada li vam bar jedna stvar na pamet? 

Znate, ukoliko se vratimo 20-25 godina unazad, setićemo se igre Super Mario i trenutaka u kojima smo uživali igrajući je. Nama je tada bilo dovoljno da prihvatimo izazov koji se ogledao samo u tome da pređemo određeni nivo.

Međutim, u današnje vreme, milioni gejmera igraju sasvim drugačiji tip igre. Neki obožavaju StarCraft II, Hearthstone, Overwatch, dok drugi uživaju u igrama kao što su CounterStrike i League of Legends. A šta je zajedničko svim ovim igrama? Sve one su čisto takmičarske! Šta igre sa aktivnim eSport scenama imaju zajedničko pored toga? 

Šta igre sa aktivnim eSport scenama imaju zajedničko – kako klasici u ovoj industriji dominiraju?

Iako je ideja o plaćanju za profesionalno igranje video-igara nekada zvučala kao fantazija, konkurentno igranje postalo je jedno od najtraženijih zanimanja. Uprkos tome što je pre deceniju bila nišna atrakcija, rastuća popularnost eSporta nije ništa drugo do neverovatna i nesaglediva. Od relativno marginalne zabave eSport je sada postao jedan od najbrže rastućih profesionalnih sportova na svetu. 

U stvari, eSport je toliko brzo porastao da analitičari predviđaju da će industrija vredeti 1,5 milijardi dolara do 2023. godine. Još jači pokazatelj rasta eSporta je činjenica da su univerziteti počeli da “primećuju” ovu industriju. 

Prema Nacionalnoj asocijaciji kolegijalnih eSportova, preko 170 koledža sa sedištem u Sjedinjenim Američkim Državama uspostavilo je punopravne eSport programe. Ako imate sreće, vaše veštine bi čak mogle da vam pomognu u smanjenju troškova obrazovanja, zahvaljujući najavljenim stipendijama za koje je izdvojeno 16 miliona dolara. 

U pogledu najčešćih tipova igara koje ćete videti predstavljene na eSport turnirima, Counter-Strike serija je favorit. Najnovija verzija ove popularne pucačine iz prvog lica, Counter-Strike: Global Offensive, isplatila je preko 100 miliona dolara samo u nagradnom fondu. 

Što se tiče MOBA igara, League of Legends je daleko najpopularnija, isplaćujući 79 miliona dolara u vidu nagrade, dok neki igrači zarađuju sedmocifrene godišnje plate. Druge popularne igre uključuju Fortnite, Dota 2 i Call of Duty. 

I šta mislite, šta igre sa aktivnim eSport scenama imaju zajedničko? Čini nam se da im je zajedničko to što su, kao što smo već naveli, takmičarske, ali i to što ih prati neverovatan broj ljudi!

Popularnost i faktor privlačnosti

Još jedna zajednička stvar igara sa aktivnim eSport scenama je popularnost i faktor privlačnosti.  Drugim rečima, sve video-igre koje dominiraju na eSport sceni drže interesovanje kako igrača tako i publike i imaju mogućnost da privuku i nove ljude. Da li će to uspeti dodavanjem novog sadržaja, uvođenjem neophodnih promena ili pak zahvaljujući marketingu, nevažno je. Ono što je važno je činjenica da popularnost igara sa aktivnim eSport scenama ne opada, bez obzira na sve.  

Takmičenja i napredovanja

Podjednako važna za stil video-igre i njenu popularnost je konkurencija koju ona nudi. Dobar način da se pokrene eSport scena je da imate već postojeću takmičarsku strukturu u video-igri. Pore strukture, važna su i takmičenja kao i napredovanja. 

  • Starcraft II – 4818 turnira
  • Counter-Strike: Global Offensive – 3225 turnira
  • Super Smash Brothers Melee –  2367 turnira
  • League of Legends – 2038 turnira
  • Dota 2 – 908 turnira
  • Warcraft III – 1043 turnira

Gorenavedene igre su eSportovi koji su ili definisali ili nastavili da definišu autentični aspekt koji svaki novi eSport pokušava da ponovo stvori. Zato i jesu neprevaziđene i uživaju u istoj popularnosti kao i na početku. Dakle, ne samo da je važna već je i zajednička crta to što su navedene video-igre popularne i zbog timskog rada i strategije, koja takmičare na turnirima i vodi do pobede.  

Jaka osnova je ključna u igrama sa aktivnim eSport scenama. Navedene video-igre je imaju. 

Uspostavljena liga i pravila 

Jednom kada se sistem takmičenja u video-igri uspostavi, kako bi se napredovalo, ključno je da se uspostave pravila koja će važiti za određeni takmičarski format. Pravila postavljaju granice toga šta dozvoljeno, a šta nije. Slično tome, lige su tu kako bi kreirale smernice o tome kako takmičari treba da se ponašaju unutar i van igre.

Uglavnom, pravila su postavljena tako da ograničavaju negativne ili štetne odluke koje neko može doneti, kako bi se povećala konkurentnost kao i ukupna prijatnost igre.

Uspešne, dugotrajne eSport lige imaju odgovarajuće smernice, pravila i propise. Prednost profesionalne lige je što privlači spoljnu podršku i finansiranje. Kao i svaka sportska liga ili proizvod, što više podrške ima veće su šanse da uspe. Pored toga, jasno vam je da je igrama sa aktivnim eSport scenama zajedničko i to što neguju profesionalni stav kako bi dodatno povećale svoju konkurentnost.

Podrška publike

Na kraju, podrška je neophodna da bi bilo koja eSport liga uspela. Ovo ne zavisi samo od toga da li igrači ostvaruju dobar učinak tokom takmičenja ili turnira, već zavisi i od fanova i publike koja prati i podržava turnire i timove.Ukoliko želite da budete u toku sa najnovijim vestima i dešavanjima na eSport sceni, pridružite se Meridianovom discord kanala. A ukoliko želite da se kladite na eSport, posetite Meridianovu onlajn kladionicu i pružite podršku omiljenom timu!