Svako ko imalo prati eSport industriju morao je u nekom trenutku da se zapita koji su najveći izvori prihoda ove sfere, tačnije, od čega se zapravo zarađuje. Ukoliko ste ikada pomislili da napravite eSport tim, morate znati da je neophodno da se fokusirate na cilj. Zašto? Zato što tempo kojim je eSport rastao i napredovao pokazuje da je uspeh na ovom polju zaista vredan truda.

Naime, globalni prihodi od eSporta su do ove godine dostigli cifru od nekoliko milijardi dolara, a sve je to uspelo upravo zahvaljujući izvorima prihoda o kojima će ovde biti reči. 

Koji su to primarni načini uz pomoć kojih eSport timovi i organizacije generišu prihod?

Najveći izvori prihoda eSport industrije – u čemu se krije tajna?

Sa svojim raznolikim ekosistemom, digitalnim platformama i ubrzanim rastom, eSport zaista nudi mnoštvo prilika za ulaganje, ali i monetizaciju, odnosno dobit. Verujemo da ste već upućeni u to kako eSport timovi zarađuju, ali hajde da vidimo i koji su najveći izvori prihoda eSport industrije. 

Sponzorstva

Kada su sponzorstva u pitanju, ima ih na dresovima i strimovima, na događajima, ali i na fotografijama. Sponzori čine najveći deo izvora prihoda u eSportu, što, ukoliko je verovati istraživanjima do sada, obuhvata 456 miliona dolara.

Mnogi brendovi se takmiče da uđu u svet eSporta, i verujte, nisu u pitanju samo sportski brendovi – od brze hrane do sportske odeće je u ovom slučaju put kratak. Neki brendovi su fokusirani na događaje i lige poput velikog četvorogodišnjeg ugovora koji je kompanija Nike sklopila sa League of Legends Pro League. Drugi brendovi su fokusirani na pojedinačne igrače ili timove. Veliko partnerstvo Red Bulla sa OG je odličan primer dobrog sponzorstva i dobre saradnje jer je brend dobro iskoristio veliki broj publike.  

Jasno vam je da su najveći izvori prihoda eSport industrije sponzorstva jer rukovodioci vide priliku da se povežu sa mladom, teško dostupnom publikom a po svemu sudeći, eSport je idealan za to.  

Oglašavanje

Da biste imali vredne oglase, potrebna je eSport organizacija koja kreira sadržaj koji gledaoci žele. Veliki deo toga odličnog sadržaja možete naći na Twitchu, YouTube, ali i na drugim kanalima, poput Meridianovig discord kanala. Mnoge eSport organizacije zahtevaju da njihovi igrači strimuju, a takođe imaju i namenski deo strimera koji se nikada ne takmiče. Kako eSport organizacije plasiraju svoje igrače i autentično privlače brendove je ključno za uspeh. Sagledavanje višemedijske produkcije i pružanje kvalitetnog sadržaja koji dopire do publike na način koji nije očigledna prodaja proizvoda je odličan način za prihodovanje. 

Prihod od “oglašavanja“ za timove mogao bi da se reklasifikuje u prihod od “sadržaja“ ili prihod ostvaren ugovorima sa platformama za striming. Ovi poslovi takođe uključuju prava na oglašavanje na pojedinačnim strimovima igrača.

Prodaja robe

Sa nešto više od 100 miliona dolara prihoda, prodaja robe i prodaja karata ne zauzimaju istu ulogu kao u tradicionalnim sportovima. Za velika sportska dešavanja, ulaznice su ključni tok prihoda koji se dosledno isplaćuje. U eSportu, ne toliko. Ali svakako da je i ovo jedan vid prihoda. 

Postoje organizacije kao što su Cloud9 i FaZe Clan, čija imena su i više nego poznata u ovoj industriji, a njihova sposobnost da prodaju robu sa oznakom timova je zaista neprevaziđena. Kupovina majica sa logom najdražeg eSport tima je mnogima primarna, jer se tako osećamo kao deo tima. Zato se nemojte čuditi što je prodaja robe jedan od većih izvora prihoda kada je eSport industrija u pitanju.

Pobede na turnirima

Još jedan kanal prihoda su pobede na turnirima. Mnogi od vas su imali prilike da čitaju o ogromnim nagradnim fondovima na DOTA 2 turnirima i kako je OG osvojio 15,6 miliona dolara. 

Ono što mnogi možda ne shvataju je da deo njegovih dobitaka na kraju ide samoj organizaciji. U svakom slučaju, bilo da se nagrade dele na članove tima ili idu samo u ruke organizacije, pobede na turnirima se moraju naći na listi najveći izvori prihoda eSport industrije. 

Prava na emitovanje

Prava emitovanja su ključni kanal prihoda u kojem organizatori turnira mogu imati moć da pregovaraju o boljim uslovima unutar hiperkonkurentnog univerzuma medijskih platformi.

Sve ove platforme se takmiče za preglede, a obezbeđivanje isključivih prava na emitovanje, ili isključivih prava u datom regionu, za veliki događaj je lep način da se privuče saobraćaj na datu platformu. Ove platforme onda moraju da pronađu načine da zadrže i eventualno unovče korisnike, što je još jedan izazov, ali ekskluzivna prava na striming za velike događaje mogu biti snažno sredstvo za uključivanje novih kupaca.

Bilo da više volite da čitate o eSportu ili dase kladite na isti, posetite Meridianovu onlajn kladionicu i pronađite kvote koje će vam odgovarati u svakom smislu.