Najveće legende Formule 1 – debata koja ne prestaje
Put kojim se stiže do toga da se nađete na listi “Najveće legende Formule 1” popločan je preprekama, izazovima i nepredviđenim bitkama. Za one koji nisu imali dovoljno hrabrosti da se izbore sa svim izazovima, epitet legenda ostao je nedosanjani san. Međutim, za sve one ljude koji su išli i preko svojih granica mogućnosti, za one koji nikada nisu odustali ni posustali, bilo je logično da dobiju naziv najveći vozači svih vremena!
Za najveće legende Formule 1 malo je reći da su postigli uspeh. U pitanju su ljudi koji su brzinom munje i u neverovatno moćnim automobilima uspeli da izgrade karijeru koja je zaista vredna pomena. Zahvaljujući kontroli takvih mehaničkih zveri (automobila), iste te legende su zapanjile svet svojim veštinama, dominirajući sportom kojeg se svi pribojavaju.
Najveće legende Formule 1 – 5 neprikosnovenih munja
Svi se sećaju pobednika. Pohvale nakon osvajanja F1 šampionata su nešto zaista neverovatno. Kulminacija nastupa je prisustvo imena koje je upisano u istorijske knjige i nalazi se među drugim, velikim ljudima. Pobednike pamtimo po njihovim akcijama u završnom činu trke ili sezone, ali često previđamo šta je bilo pre slave.
Za svakog vozača Formule 1, koji je ikada seo za volan, postojao je dug i naporan put koji ga je doveo do najprestižnijih svetskih trkačkih staza. Na tom putu bilo je suza, znoja, sreće i smeha, a posvećenost i naporan rad doveli su ih do toga da postanu najveće legende Formule 1.
Hajde da saznamo imena najvećih legendi Formule 1.
Lewis Hamilton
Postojali su rekordi za koje se mislilo da nikada neće biti oboreni. Ali onda je na scenu stupio Lewis Hamilton.
Pre nego što je uopšte i započeo svoju karijeru vozača Formule 1, Hamilton se kao dete trkao automobilima na daljinsko upravljanje, konstantno pobeđujući odrasle. Taj uspeh preneo je i na Formulu 1.
Što se tiče pobeda u karijeri i ukupnog broja poena, Lewis Hamilton je najbolji vozač Formule 1 koji je ikada kročio na stazu. Britanac je pobeđivao u 30 različitih zemalja, osvojio trku u skoro svakoj sezoni u kojoj se takmičio, a trenutno je izjednačen na svetskim prvenstvima sa Michailom Schumacher-om, pošto je za dlaku propustio da osvoji osmu svetsku titulu 2021. godine. Hamilton drži mnoge rekorde Formule 1, a sa ugovorom koji važi do kraja 2023. godine jasno je da će napredovati još više.
Iako mu je za jedan bod nedostajalo da postane šampion u svojoj prvoj sezoni, sledeće godine je postao (tada) najmlađi svetski šampion. Četrnaest godina kasnije obezbedio je još šest titula, sada lovi osmu.
Michail Schumacher
Kada razmišljamo o najboljem vozaču F1, Michail Schumacher nam među prvima pada na pamet. Bio je, do uspona Hamiltona, lice dominacije u Formuli 1 – sedam titula (od toga pet uzastopnih), naizgled nepremostiv broj pobeda, nepopustljiva konkurentnost… Ne može se osporiti da je ovaj čovek promenio igru u Formuli 1 kombinacijom posvećenosti, strasti, i, naravno, sirovog talenta.
Za njega je dovoljno reći samo sledeće – Schumacher ima jedan od najimpresivnijih rezimea u istoriji Formule 1. Pored neverovatnih sedam svetskih prvenstava (prvi vozač koji je postigao ovaj podvig), Michail ima 91 pobedu, 155 podijuma, 68 pol pozicija i 77 najbržih krugova.
Juan Manual Fangio
Italijan Juan Manual Fangio ostao je upamćen ne samo po tome što je bio jedan od najvećih vozača svih vremena već i po tome što je bio omiljen među navijačima i fanovima. Ovog čoveka su obožavali svi!
Fangio je započeo svoju karijeru u Formuli 1 u prvom šampionatu 1950. godine. Pobedio ga je zemljak Nino Farina u prvoj sezoni pre nego što je osvojio pet svetskih šampionata između 1951. i 1957. godine, a dva puta je bio i drugoplasirani.
Fangio je tokom karijere učestvovao u 51 trci na Grand Prix šampionatu, od kojih su 24 trke bile obeležene njegovom pobedom. Fangiov rekord je bio nepobediv preko 40 godina, sve dok se nije pojavio mladi Nemac po imenu Michael.
Niki Lauda
Ono što Nikija Laudu čini legendom nisu samo njegove tri titule svetskog prvaka već i njegova nesumnjiva hrabrost.
Lauda se pridružio timu Ferarija 1974. godine nakon što je vlasniku Enzu rekao da je njegov automobil 312 „sr*nje“, ali da bi on mogao da ga učini pobednikom. Naravno, bio je u pravu i 1975. Lauda je odvezao Ferari do pobede i osvojio svoju prvu titulu vozača Formule 1.
Lauda je bio na putu da osvoji svoj drugi uzastopni šampionat u F1 sledeće godine i bio je ispred rivala James-a Hunt-a pre nego što su krenuli na Nirburgring. Staza je bila izuzetno mokra, ali Laudu ni to nije zaustavilo. Niki je doživeo nesreću velikih razmera, dok su milioni posmatrali scenu u kojoj njegov Ferari bukti u plamenu, dok je on u njemu zarobljen. Mnogi su mislili da on ovo neće preživeti, ali, ne lezi vraže…
Šest nedelja kasnije Lauda je stigao na Italian Grand Prix sa zavojima koji su pokrivali njegove užasne opekotine i trkao se. Nije pobedio na stazi, ali je pobedio sebe i dao zadatak svima ostalima.
Alain Prost
Alain Prost je nesumnjivo jedan od najvećih vozača u istoriji Formule 1 koji je osvojio četiri svetska prvenstva. Mnogi ga možda više pamte po njegovom ogromnom rivalstvu sa kolegom Ayrton-om Sennom. Prost je karijeru u Formuli 1 započeo 1980. godine u Meklaren-u.
Vrlo brzo je raskinuo ugovor sa njim i potpisao sa Renoom za sledeću sezonu. Prost je pobedio u svojoj prvoj trci na francuskom Grand Prix-u. Nakon što nije uspeo da osvoji nijednu titulu nakon ove, Prost se vratio u Meklaren gde je osvojio svoje prvo Svetsko prvenstvo 1985. godine, a zatim ponovo 1986. godine.