Najveća dostignuća u svetu eSporta – događaji koji su pokrenuli lavinu
Oni koji nisu verni fanovi eSporta često imaju osećaj da je ova industrija krenula u pohod u skorije vreme. Ipak, ovo je zaista daleko od istine. Znate li zašto? Zato što je eSport počeo da se razvija i raste još tokom 70-ih godina prošlog veka. U svakoj narednoj deceniji eSportovi su dostigli nove prekretnice, a budućnost je svetlija nego ikada. U prilog tome govore najveća dostignuća u svetu eSporta.
Najveća dostignuća u svetu eSporta
Još od nastanka video-igara, igrači su tražili načine i sredstva da se takmiče jedni protiv drugih. Tokom godina su se pojavile konkurentske igre i stvorile industriju koja je, samo u 2015. godini, zaradila ukupno 748 miliona dolara (679 miliona evra).
Sa TV kompanijama koje emituju najveće turnire na eSport sceni, industrija je odavno ušla u mejnstrim i nadmašila je mnoge konvencionalne sportove u pogledu gledanosti i novčane nagrade. Ali, najveća dostignuća u svetu eSporta “zacementirala” su ovaj vid zabave kao jedan od neizbežnih i obožavanih događaja u kojima uživaju svi! Hajde da vidimo koji događaji su ostavili trag u ovoj industriji.
Red Annihilation
Quake je bila video igra koja je radila na jedan potpuno novi način koji je od nule napravio programer. FPS naslov je imao šest mapa za više igrača, što je bila revolucionarna ideja u to vreme (u pitanju su 90-e godine prošlog veka).
ID je iskoristio napredak u 3D tehnologiji za kreiranje mapa sa više nivoa, što je rezultiralo ubedljivijim akcijama. Igrači su morali da pamte puteve, pojavu oružja i obrasce kretanja. Savladavanje video-igre Quake trajalo je satima, a kako je pristup internetu svakim danom rastao, broj potencijalnih neprijatelja postajao je naizgled beskonačan.
A onda smo došli do 1997. godine i Quake događaja Red Annihilation. Mnogi smatraju da je ovo jedno od prvih pravih eSport takmičenja. Internet je omogućio da se preko 2000 učesnika suoči jedni protiv drugih u takmičenju jedan na jedan. Na kraju se došlo do 16 igrača koji su otišli u Atlantu na Electronic Entertainment Expo-u u Svetskom kongresnom centru.
Dennis “Thresh” Fong je odneo pobedu, čime je upisao svoje ime u istoriju ne samo zahvaljujući osvajanju glavne nagrade. Inače, osvojio je Ferarri 328 GTS, koji je ranije bio u vlasništvu Quake programera Džona D. Karmaka (John D. Carmack).
Thresh je postao prvi profesionalni igrač i, kao takav, upisan je u Ginisovu knjigu rekorda. Takođe je predstavljen u časopisu Rolling Stone, a zatim je primljen u ESL kuću slavnih. Thresh je bio prvi pravi predstavnik onoga što dolazi!
Južna Koreja ulazi u igru
Quake je nesumnjivo bio prekretnica za eSport, ali je Blizzardov Starcraft: Brood War bio taj koji je vodio napad. Od 1997. do 1999. godine Aziju je zahvatio period finansijske krize, a Južna Koreja je bila jedna od zemalja koje su najviše pogođene. Novca je bilo malo, a porodice su bile prinuđene da traže jeftiniju i pristupačniju zabavu. To je dovelo do porasta internet kafea, poznatih kao „PC Bangs“.
Tokom finansijske krize, internet kafei postali su mesto za druženje, ali i takmičenje u video-igrama. Starcraft: Brood War je objavljen u savršenom trenutku. Igra je privukla interesovanje nacije, te je vrlo brzo Starcraft prešao iz igre u internet kafeu u nacionalnu opsesiju.
Zbog ogromne popularnosti, medijske kompanije ON-Media i MBC Plus Media odlučile su da pokrenu TV kanale za emitovanje Starcraft takmičenja. Lige su privukle ogromna sponzorstva. Druge kompanije su sledile njihov primer, sponzorišući timove i igrače.
Južna Koreja je dokazala da eSport može biti unosan, a istovremeno je emitovala eSport širokim masama. Ovaj događaj je postavio novi standard i zato se nalazi na našoj listi “Najveća dostignuća u svetu eSporta”.
Team Liquid i njegovi uspesi
Team Liquid je jedan od najuspešnijih eSport timova na svetu, sa preko 2.200 zvaničnih pobeda na turnirima. Team Liquid je osnovan 2000. godine i pionir je u eSportu. Tim je najpoznatiji po pobedi na The International 2017, koja im je donela 10.862.683 dolara. Tim je do sada osvojio skoro 40 miliona dolara na brojnim turnirima.
Uzastopni šampion – OG
OG tim postao je poznat po osvajanju neverovatnih novčanih nagrada. Redovno se pozicionira i više no odlično na svim DOTA 2 i CS:GO takmičenjima. U 2018, ovaj tim postao je šampion The International 2018 turnira, a zatim je tim odneo glavnu nagradu i sledeće godine, čime su postali uzastopni šampioni.
Prva velika pobeda donela je timu više od 11 miliona dolara, a zatim više od 15 miliona dolara u 2019. godini. Aktivni spisak OG uključuje iskusne igrače iz Norveške, Rusije, Bugarske, Ukrajine i Jordana. Ključni sponzori OG tima uključuju Socios, SteelSeries, RedBull, BMW…
Lee “Faker” Sang-hyeok
Od trenutka kada je počeo profesionalno da igra League of Legends 2013. godine, Faker je postao najuspešniji League of Legends igrač u istoriji. On je jedan od samo dva igrača koji su osvojili LoLSvetsko prvenstvo u tri navrata, a njegova pojedinačna priznanja daleko nadmašuju priznanja bilo kojeg drugog eSport igrača na svetu.
Lee ima legiju obožavalaca širom sveta sa preko pola miliona pratilaca na Instagramu i 300.000 na Twitteru, dok mu 1,7 miliona pretplatnika YouTube kanala obezbeđuje još jedan unosan izvor prihoda.
Arslan Ash i Tekken
Arslan Ash je pakistanski profesionalni igrač Tekkena. Ovaj momak je krunisan za najboljeg Tekken igrača na svetu i ESPN-ovog sportskog igrača godine. Arslan je osvojio prvenstvo Evo Japana 2019 i Evo Championship Series 2019 (tada je postao jedina osoba koja je osvojila oba šampionata).
Ash je u velikoj meri zaslužan za proboj pakistanske Tekken scene.
Najveća dostignuća u svetu eSporta nisu zanemarljiva i o njima se treba pisati češće i više. Mi smo se osvrnuli na ona najveća. Ukoliko se setite još nekog, slobodno nam pišite u komentarima. Ukoliko želite da se uputite u sva dešavanja vezana za video-igre koje volite, posetite Meridianov discord kanal.
S druge strane, ukoliko više uživate u klađenju, posetite Meridianovu online kladionicu.
Nadamo se da ćete uživati.