Blekdžek je jedna od najigranijih igara na sreću u celom svetu. Ova igra stekla je popularnost 60-ih godina prošlog veka i od tada je postala meta mnogih igrača željnih velikih pobeda i još većih dobitaka! Ako ste iole upoznati sa pravilima blekdžeka svesni ste da je posredi igra verovatnoće koja zahteva puno veštine, koncentracije i discipline. Upravo zato su sistemi brojanja karata u blekdžeku jedan od najboljih alata da poboljšate igru! 

Sistemi brojanja karata u blekdžeku – na čemu se zasnivaju?

Svako brojanje karata u blekdžeku zasniva se na veštini praćenja odnosa visokih i niskih karata preostalih u špilovima.

Otkako je Edvard Torp razvio svoj početni sistem brojanja karata, razvijeno je na desetine drugih sistema različitih stepena težine i efikasnosti.

Da li želite jednostavan ali manje efikasan sistem ili ipak onaj komplikovaniji ali efikasniji? Prvo što morate shvatiti je da je u svakom sistemu brojanja karata koncept isti – oni služe da pomognu igračima da odrede odnos niskih i visokih karata preostalih u špilu i time im daju uvid u to kada su u prednosti u odnosu na kazino. Logično je da ćete polagati manje uloge kada je kazino u prednosti, a veće kada ste vi. 

Pored razumevanja ovog osnovnog principa, morate znati da postoji još jedna bitna stavka ukoliko želite da budete uspešni igrač ove igre na sreću – neophodno je da u potpunosti razumete i savladate osnovnu strategiju blekdžeka. Naučite osnovnu strategiju, pametno koristite sporedne opklade u blekdžeku, izbegavajte osiguranje i tek onda počnite da razmatrate različite sisteme brojanja karata u blekdžeku. 

Ali koji su to sistemi najpopularniji i kako funkcionišu? Hajde da saznamo! 

Najpopularniji sistemi brojanja karata u blekdžeku

Ispod smo spremili šest najpoznatijih sistema brojanja karata u blekdžeku. Bilo da tražite sistem pogodan za početnike ili za napredne i iskusne igrače blekdžeka, sigurno ćete naći šta tražite!

Ten Count sistem

Prvi sistem brojanja karata predstavljen je šezdesetih godina godina prošlog veka. Znalac koji stoji iza njega je poznati Edvard Torp. Ovaj sistem pogodan je za početnike koji se tek upuštaju u avanturu brojanja karata i žele da poboljšaju veštine.  

Ali po kom principu funkcioniše Ten Count sistem? 

Već vam je jasno da se karte broje tokom igre, a igrači posvećuju posebnu pažnju njihovim vrednostima. Imajući to na umu, Ten Count sistem pomaže igračima da odluče kada će se kladiti i koliko bi njihov ulog trebalo da bude. Što je veći zbir podeljenih karata, to je bolje za igrača, jer je ova situacija povoljna za veće uloge. 

Suprotno tome, ako je ukupna vrednost podeljenih karata negativna ili blizu nule, šanse za pobedu igrača se smanjuju, pa tada treba da polažete niže opklade.

Evo kako je Thorp brojao karte, odnosno, kako je dodelio vrednosti svakoj karti:

  • As i karte od 1 do 9 imaju vrednost + 4
  • 10, Žandar, Kraljica i Kralj imaju vrednost – 9, tako da su u osnovi +4 i -9 jedine vrednosti koje igrač treba da zapamti, što olakšava praćenje podeljenih karata.

Mana ovog sistema je što prilikom brojanja barata visokim brojevima, te ako vam matematika nije jača strana, možete imati poteškoća da pratite zbir.

Hi-Lo sistem

Hi-Lo sistem je 1963. godine predložio Harvi Dubner (Harvey Dubner), a zasniva se na Torpovom Ten Count sistemu – što je zbir veći to je bolje po igrača. Ovaj sistem brojanja karata jedan je od najčešće korišćenih. Funkcioniše po sledećem principu:

  • Kartama od 2 do 6 dajete vrednost +1.
  • Karte 7, 8 i 9 imaju vrednost 0
  • ostale karte imaju vrednost -1. 

Ukoliko ste početnik i želite da usavršite ovaj sistem, preporučujemo vam da vežbate sa jednim špilom karata, jer ćete ga tako najlakše savladati. Kada ga budete imali u malom prstu, možete da nastavite sa složenijim sistemima!

Ace/Five Count sistem

Five Count sistem je pored Ten Counta i Hi-Lo sistema takođe dobar za početnike jer je jednostavan. Kao što i sam naziv sistema ukazuje, pratićete kako su podeljeni Asovi i petice. S obzirom na to da u špilu postoje četiri asa i četiri petice, ovo je poprilično uravnotežen sistem.

  • Asovi imaju vrednost -1. 
  • Petice imaju vrednost +1. 

Pri korišćenju ovog sistema, najpre se kladite na jednu jedinicu po ruci. Opkladu smanjujete ili povećavate u zavisnosti od trenutnog zbira. Ako je zbir negativan, nastavljate da stavljate jedinicu po ruci. Ali svaki put kada zbir postane veći od nule, povećavate iznos na koji se kladite za jednu jedinicu. Dakle, ako je zbir +2, u toj ruci ulažete 3 jedinice umesto samo jednu.

Verujemo da ste razumeli, ali hajde još jednom da podvučemo – svaki As koji prođe povećava vam šanse, dok ih petice smanjuju

Knock Out Count sistem

Još jedan sistem pogodan za početnike i solidne poznavaoce blekdžeka upravo je ovaj. I u slučaj ovog KO sistema kartama se dodeljuje vrednost koju će igrači morati da prate. Ovaj sistem funckioniše po sledećem principu: 

  • As, Žandar, Kraljica, Kralj i 10 imaju vrednost -1
  • Karte od 2 do 7 imaju vrednost + 1
  • Karte 8 i 9 imaju vrednost 0

Kao što i sami vidite, ovaj sistem nije uravnotežen, jer na kraju kad se sve karte podele konačan zbir neće iznositi 0. 

Sistem je lak za pamćenje i prikladan je za upotrebu, ali, nažalost, manje je pouzdan od naprednijih metoda brojanja karata. Na vama je da odlučite da li ćete okušati sreću s njim! 

Red Seven Count sistem

Sistemi brojanja karata u blekdžeku ne mogu da prođu bez Red Seven sistema. On je poprilično sličan KO sistemu. U njemu, kartama se dodeljuju sledeće vrednosti: 

  • Karte А, К, Q, Ј ili 10 imaju vrednost – 1
  • Karte od 2 do 7 imaju vrednost + 1
  • Karte 8 i 9 imaju vrednost 0. 

Iako se karte boduju isto kao u KO sistemu, u Red Seven-u i boja igra bitnu ulogu. Ukoliko je sedmica crvene boje, smatra se kartom male vrednosti i boduje se kao +1. Ukoliko je crna, smatra se neutralnom, dakle, ima vrednost 0.

Još jedna stvar koju treba uzeti u obzir je da je i sistem Red Seven neuravnotežen. Ako izbrojite sve figure u špilu od 52 karte, vaš konačan zbir neće biti 0 već +2. Dakle, igrač mora da prilagodi početni zbir ukupnom broju špilova koji se koriste u igri. 

  • Jedan špil ima početni zbir -2
  • Dva špila imaju početni zbir -4
  • Četiri špila imaju početni zbir -8
  • Šest špilova imaju početni zbir -12
  • Osam špilova imaju početni zbir -16

Što je veći konačan zbir, to je bolje za igrače. Izbegavajte udvostručavanje ili stavljanje većih opklada kada je broj negativan. Najbolje je da učinite to tek kada vaš konačan zbir bude oko +15.

Omega II sistem

Većina sistema brojanja karata su sistemi sa jednim nivoom. To znači da koriste samo +/- 1 da bi pratili odnos preostalih karata u špilu. Omega II je sistem na više nivoa, što ga čini složenijim od prethodnih sistema. Neke karte vrede +/-1, a neke +/- 2. Ovaj sistem daleko je efikasniji, ali ga je teže savladati, zato znajte da ukoliko se odlučite za njega, moraćete da odvojite vremena za vežbu. 

Prema sistemu Omega II, karte 2, 3 i 7 imaju vrednost +1, dok ostale niske karte poput 4, 5 i 6 vrede +2. 9 ima vrednost -1, dok 10, Žandar, Kraljica i Kralj vrede -2. Asovi i osmice vrede 0.

Tokom godina razvijeni su i unapređivani mnogi sistemi brojanja karata u blekdžeku kako bi igračima pružili veće šanse za pobedu. Neke od njih prilično je teško razumeti i primeniti, dok druge možete da savladate s lakoćom. Bez obzira na vrstu i obrasce, svi oni teže jednom – da pruže igračima pouzdanu metodu uz pomoć koje bi donosili bolje odluke i stekli prednost nad kazinom!

Ukoliko ste nakon ovoga rešeni da isprobate jedan od opisanih sistema brojanja karata, posetite Meridianov onlajn kazino i izaberite neku od različitih vrsta blekdžeka uz koju ćete uživati ali i proveriti svoje znanje.