Kako esport timovi zarađuju – sve što treba da znate!
Nije iznenađujuće što industrija esporta neprekidno raste. Najzaslužniji za to su definitivno najstariji i najperspektivniji esportovi, ali i timovi bez kojih ova grana industrije ne bi bila tu gde jeste.
Nažalost, poslednjih godinu i više dana, esport timovi se bore da “prežive” zbog globalne pandemije koja je uzdrmala ceo svet. S obzirom na to da se turniri sele u onlajn svet, nemoguće je ostvariti prihod koji donose događaji uživo. Upravo se zbog toga mnogi pitaju kako esport timovi zarađuju i dalje i kako zapravo ostvaruju prihode.
Kako esport timovi zarađuju i stvaraju održive izvore prihoda?
Pre nešto više od deset godina malo je ljudi verovalo da bi igranje video-igara moglo da postane industrija vredna više milijardi dolara. Ipak, upravo se to i dogodilo.
U roku od samo jedne decenije, esport industrija je izuzetno porasla, a prihodi su dostigli cifre koje su mnogima nepojmljive! Mnogi investitori gledaju na ovu industriju kao na nešto na čemu mogu da zarade. Zato i osnivaju nove esport timove koji se takmiče na velikim turnirima koji imaju i više nego odlične nagradne fondove.
Da bismo razumeli kako esport timovi zarađuju, potrebno je da se osvrnemo na najsitnije detalje, kao i na sve izvore prihoda.
Pobede na turnirima
Najjednostavniji način da zaradite novac kao esport tim jeste osvajanje turnira. Iako ovo nije siguran put do prihoda (jer nećete uvek biti tim koji osvaja najveći nagradni fond), ovo je definitivno jedan od najvećih izvora prihoda.
Ukoliko realno sagledate celokupnu sliku, teško da će jedan te isti tim svake godine osvojiti neki međunarodni turnir! Dakle, timovi ne mogu da se oslanjaju samo na pobede na turnirima jer samo ovaj izvor prihoda ne može da “izdržava” tim. Iz tog razloga, ukoliko se pitate kako esport timovi zarađuju, znajte da postoji još načina pored pobeda na trunirima koji im pomažu.
Sponzorstva i partnerstva
Zahvaljujući sve većoj gledanosti esporta, timovi ne moraju da se oslanjaju samo na nagradne fondove turnira kako bi ostvarili zaradu. U industriji esporta, sponzorstva čine veći deo prihoda timova. Veliki brendovi su već odavno shvatili uticaj esporta, te su spremni da ulože mnogo novca kako bi neki od najpoznatijih esport timova reklamirali njihov brend ili kompaniju.
Kompanije za elektroniku su jedne od najvećih “partnera” esporta. Sa druge strane, i automobilske kompanije poput Mercedes-Benza i BMW-a, koje naizgled nemaju nikakve veze sa esportom, sponzorišu neke od najboljih timova kako bi privukle ogromnu publiku.
Od svih liga, Overwatch League se može pohvaliti najjačom i najpoznatijom listom sponzora, uključujući Coca-Colu, HP, Intel, Toyotu i T-Mobile.
Strimovanje i kreiranje sadržaja
Esporti timovi ne ulažu svoj novac samo u konkurentne igrače. Oni takođe u svoj tim dovode i popularne strimere koji “rade” na promociji svega onoga što je bitno za tim! Popularni strimeri imaju stalnu publiku, a to sponzorima i timovima ide u prilog. Naime, na ovaj način strimeri plasiraju sadržaj bitan za njih, a samim tim i doprinose zaradi tima. Plasiranje proizvoda tokom partnerskih strimova je krajnji cilj! Zato su strimeri najbolji ambasadori brenda jednog esport tima!
Iako veoma mali u poređenju sa drugim sektorima, esport timovi takođe zarađuju kroz kreiranje sadržaja na platformama kao što su Jutjub i Tvič. Popularni igrači imaju stalne video zapise o tome kako i šta esport timovi rade. Ovi video snimci znaju imati preko 100.000 pregleda. Prihod od video zapisa je manji, ali ovakav vid reklame je odličan jer se na ovaj način stiže do nove publike. Samim tim se širi baza obožavatelja, a to privlači veći broj sponzora.
Prodaja robe sa oznakom timova
Najpoznatiji esport timovi odlično zarađuju od prodaje robe sa oznakom timova! Iako prodaja robe nema direktne veze sa esportom, popularnost brenda pokreće veću prodaju. Organizacije kao što su FaZe Clan i Cloud9 su poznata imena u industriji, tako da je njihova sposobnost da prodaju robu velika jer imaju lojalnu bazu obožavatelja.
Važno je shvatiti da publika voli da se oseća kao deo tima, a uz pomoć kupovine majice sa logom omiljenog tima, to se lako postiže.
Prodaja karata
Pitali ste se kako esport timovi zarađuju? Naravno da zarađuju i od prodaje karata! Kao i svaka druga industrija zabave i sporta, esport je konkurentan izvor zabave koji privlači veliki broj ljudi na svoje događaje. Prodaja ulaznica za ove događaje i turnire predstavlja veliki izvor prihoda za esport timove.
Navešćemo vam samo jedan primer. Na Intel Extreme Masters Katowice 2017 događaju je prisustvovalo rekordnih 173.000 obožavatelja!
Može li se živeti od esporta? I te kako može! Kao što i sami možete zaključiti, esport timovi imaju nekoliko vrsta prihoda, od kojih svaka ponaosob donosi ne zadovoljavajući, već odličan profit!
Ukoliko želite da proširite svoje znanje o esportu, turnirima, takmičenjima i susretima koji nas tek očekuju, pridružite se Meridianovom discord kanalu i saznajte sve najnovije vesti. A ukoliko volite i esports klađenje, posetite Meridianovu onlajn kladionicu i kladite se na vaše omiljene esportove!