Industrije koje najviše sponzorišu eSportove – bez njih se ne može
Esport dominacija ne posustaje. Rast ove industrije napreduje ne samo zahvaljujući eSportovima i profesionalnim igračima već cveta uz pomoć brojnih velikih sponzora koji su pomogli u tome da paket ponude za ljubitelje eSporta raste, omogućavajući igračima da dođu do još većih i boljih nagrada.
Za industrije, koje najviše sponzorišu eSportove, prodor na tržište eSporta ima mnogo smisla. Za početak, rast i napredovanje eSporta je nemoguće zanemariti. Samo u 2020. godini globalni promet od eSporta iznosio je milijardu dolara, a procene sugerišu da će dostići blizu 2 milijarde dolara do kraja 2023. Ukoliko uzmemo u obzir mogućnosti koje se nude za razne sponzore, neizbežno je da ćemo tek imati sponzorske ugovore koji će možda i promeniti sam tok ove industrije.
Industrije koje najviše sponzorišu eSportove ne samo da nagrađuju fanove brojnim eSport takmičenjima već dodano utiču na poboljšanje scene u celini. Esport turniri su jedni od najprofesionalnijih takmičenja. Pokrivenost i prenos događaja je i više nego odlična, a igrači osvajaju veće sume novca nego ranije.
U suštini, za ljubitelje eSporta ponuda nikada nije bila atraktvnija. A svemu tome doprinele su industrije koje najviše sponzorišu eSportove.
Industrije koje najviše sponzorišu eSportove – najbolji među najboljima
Profesionalno igranje igara napravilo je bazu sponzora koji rado doprinose popularizaciji samog eSporta. Sponzori su samim tim postali vitalni deo igara. Bez reklame, većina događaja ne bi mogla da obezbedi neke od najvećih novčanih nagrada.
Pandemija je uticala na eSport, tržište je pokazalo impresivnu snagu i otpornost, te su tako prihodi od eSporta ostali visoki uprkos svim nezgodama koje su se našle na putu. Veliki i značajni ugovori doprineli su rastu same industrije i zato ne bi bilo loše da se dotaknemo i toga koje su to industrije koje najviše sponzorišu eSportove.
Intel
Intel, svetski poznati tehnološki gigant, istaknuti je sponzor eSporta od 2002. godine. Samim tim, logično je što je baš Intel sponzorisao niz značajnih eSport događaja. Njegovo ime povezano je sa Overwatch ligom i ESL nacionalnim prvenstvom.
Tokom protekle decenije Intel je sponzorisao neke od najvećih CS:GO turnira, a Intel Extreme Masters serija je njihov dragulj. Povrh toga, Riot Games takođe sarađuje sa Intelom, koji je jedan od glavnih partnera u svim globalnim i regionalnim takmičenjima.
Kompanija Intel takođe daje stipendije mladima koji žele da postanu profesionalni eSport igrači.
Honda
Svetski poznata japanska automobilska kompanija Honda prvi put se upustila u eSport arenu 2020. godine i od tada se nije osvrnula. Pored partnerstva sa Team Liquid-om i sponzorisanja League of Legends, Hondino ime je viđeno i na drugim renomiranim eSport događajima.
Red Bull
Red Bull je oduvek bio kompanija koja mnogo ulaže kako u sport tako i u eSport. Njihov portfolio sadrži sponzorisanje brojnih StarCraft 2 i Dota 2 događaja zajedno sa istaknutim timovima kao što su G2, OG i Tempo Storm. Povrh toga, Red Bull redovno organizuje svoje eSport događaje, kao što su RedBull SoloQ i RedBull Wololo.
Red Bull je zaista pokretačka snaga u eSport industriji. Kada je u pitanju esport, Red Bull se više uključio, čak i dok održavaju svoje sponzorstvo u tradicionalnim sportovima.
Coca-Cola
Coca-Cola je jedno od najvećih imena kada je u pitanju sponzorisanje eSporta. Poznato vam je da ova kompanija već dugo sponzoriše brojne sportske događaje, te nije napravila izuzetak ni kada je eSport u pitanju. Neka od najvećih sponzorstava uključuju Overwatch League, Overwatch Contenders, Blizzcon, e-NASCAR, Riot Games, Pittsburgh Knights, paiN Gaming i Tespa.
FTKS
Neosporno najrasprostranjeniji trend tokom prošle godine bio je ulazak kriptovaluta u industrijiu eSporta. Kripto kompanije su izgleda uvidele da razvoj eSport scene ne staje, te su rešile da učestvuju u stvaranju istorije. Partnerstva sa blokčejn i firmama za kriptovalute dovela su do toga da se milioni slivaju u kase eSport organizacija i liga tokom 2022. godine.
Tokom 2021. godine, FTKS se udružio sa TeamSoloMid-om za 210 miliona dolara i čak je naterao TSM da doda FTKS svom imenu. Samo mesec dana kasnije, FTKS i LCS objavili su sedmogodišnji ugovor između dva brenda.
Ovaj sporazum je postavio rekord kao najdugoročnije eSport partnerstvo u istoriji. Paket uključuje mnoštvo mogućnosti brendiranja za FTKS tokom nedeljnih LCS strimova i dodela nagrada.
Industrije koje najviše sponzorišu eSportove su ujedno i najveće i najpoznatije. U pitanju su kompanije koje ne žale novac kada sarađuju sa profesionalcima i ljudima koji dele istu viziju sa njima. Intel, Honda, Red Bull, Coca-Cola, pa i FTKS su samo neka od imena koja se pojavljuju na brojnim turnirima i takmičenjima. Zahvaljujući njima, naše omiljene eSport ekipe imaju prilike da uživaju u najboljim i najvećim novčanim nagradama, a vi u nezaboravnim spektaklima i esport klađenju.
Ukoliko uživate u ovakvim tekstovima, i ukoliko želite da budete u toku sa najnovijim eSport vestima, pridružite se Meridianovom discord kanalu i postanite član naše online zajednice.