Esport industrija i u 2023. godini raste i napreduje kao nikad do sad
Esport industrija nastavlja da se razvija nakon pandemije, prema izveštaju koji je objavljen od strane iGB. I ne samo to, uspela je da pronađe mnogim ljudima posao, nove investicije i da preživi stagnaciju koja je zadesila mnoge industrije i uticala na poslovanje mnogih kompanija i esport kladionica.
Severna Amerika, Evropa i Azija-Pacifik su glavni globalni lideri na osnovu prihoda i broja gledalaca kada je u pitanju eSport. Ovaj iGB izveštaj nam pruža uvid i u razvoj, investicije i finansiranje ove industrije, kao i u eSportove bazirane na virtualnoj i “uvećanoj” stvarnosti.
Takođe, možemo da primetimo i veći razvoj mobilnog gaming-a koji je postao izuzetno popularan u severoistočnoj Aziji, kao i korišćenje NFT-a kao jednog od glavnih alata za angažovanost i uključenost fanova.
Globalne ekonomske promene i eSport
Iako trenutno na nivou cele zemaljske kugle vidimo promene u ekonomskom smislu, ova industrija nastavlja da raste i da se razvija, sa procenjenim prihodima za 2022. godinu od 1.38 milijardi dolara. Kada uporedimo prihode za prethodnu godinu, vidimo da je došlo do porasta od 21.8%, što je i te kako značajno povećanje.
Pored porasta prihoda, došlo je i do uvećanja publike na 532 miliona, što je za 8.7% više nego za prethodnu godinu.
U Evropi se čak članovi Evropskog parlamenta zalažu za promovisanje i očuvanje eSporta kao kulturne baštine Evrope. Ovo se desilo zato što su prepoznali vrednost ove industrije, ali su takođe i shvatili koliko je zaposlenih ljudi unutar ove industrije.
Zahvaljujući vrednovanju i podržavanju eSporta, dat je predlog da se napravi posebna viza za eSportiste i radnike u ovoj industriji kako bi putovanja između zemalja prošla brže i lakše. Podrškom od strane država, eSport može još više da prosperira, da se razvija i da donosi nove prihode, kako unutar sebe, tako i da se ti isti prihodi vraćaju u budžet države. Do kraja godine ima još vremena, pa ćemo videti da li su izveštaji i predviđanja za eSport 2023. godine od strane iGB tačni.