Budućnost klađenja na eSportove – šta nas tek očekuje?
Poslednjih nekoliko godina klađenje na eSport postalo je neverovatno popularno. Upravo u skladu sa time donosimo zaključak da budućnost klađenja na eSportove može doneti mnogo promena u ovoj industriji. Pitate se kako? Tako što će stati rame uz rame sa klađenjem na tradicionalne sportove.
Znate, nekada davno, koncept stavljanja opklada na turnire u eSportu bio je smešan, ali danas je to izuzetno popularno i unosno tržište. U stvari, neki istraživači tvrde da je, statistički, eSport na dobrom putu da postane jedno od pet najboljih tržišta klađenja po obimu, pridruživši se fudbalu, tenisu i NFL-u.
Od sredine 2010. godine, eSport industrija je počela da raste izuzetnom brzinom. Kako je igranje igara postalo dostupnije i naprednije, broj ljudi koji aktivno igraju video-igre širom sveta bukvalno je eksplodirao. U srži industrije igara nalazi se koncept takmičarskog igranja, a tamo gde postoji takmičarska priroda, tu je i eSport. Procenjuje se da će do 2024. godine biti oko 577 miliona gledalaca eSporta širom sveta.
Ali, šta ove brojke znače za industriju kao i budućnost klađenja na eSportove? Kako današnji takmičari i kladioničari zapravo oblikuju budućnost klađenja u eSportu?
Budućnost klađenja na eSportove
Slobodno se može reći da je trenutno klađenje na eSport kao industrija još uvek u povoju. Iako su se mnoge od najboljih svetskih kladionica dodatno razvile kako bi ponudile tržišta klađenja na eSport, one su često nemaštovite i ne nude dovoljno kvalitetnih kvota, te samim tim i ne privlače kladioničare.
Međutim, u poslednjih nekoliko godina pojavile su se brojne online kladionice, poput Meridianove, koje su fokusirane kako na tradicionalni sport tako i na eSport. Upravo one svojim klijentima nude neuporedivo iskustvo klađenja. Pojedine platforme kao i online kladionice, vođene inherentno raznolikom prirodom eSport industrije, nude kvote za skoro svaku takmičarsku titulu ali i igru.
Ali, dok tradicionalna tržišta sportskog klađenja uglavnom ostaju ista, postoji evolucija koja se dešava unutar granica industrije klađenja na eSport. U većini slučajeva, budućnost klađenja na eSportove je povezana sa budućnošću samih igara, a kako se igre razvijaju, tako se razvija i industrija eSporta.
Na primer, potencijalno unosan i definitivno interesantan koncept koji se pojavio poslednjih godina je ‘kladite se na sebe’ (bet-on-yourself). Ovo nije nešto što bi tradicionalni sportista, kao što je fudbaler, na primer, mogao da uradi – to jednostavno nije u okviru pravila sporta. Međutim, kada je eSport u pitanju, mnogi operateri i organizacije pokušavaju da upoznaju konkurente sa idejom da se klade na sebe, kladeći se protiv sopstvenog učinka kao igrača.
Može li ovo biti budućnost klađenja na eSportove?
Evolucija ove industrije
Industrija klađenja na eSport ma veliki potencijal za rast. Zajednica eSporta, koja uključuje i igrače i publiku, je evoluirala. Možemo da unesemo integritet u industriju kroz pravilnu primenu klađenja, što daje više razloga da se kladioničari okrenu klađenju na eSport.
Video-igre su nastavile da dobijaju popularnost tokom godina, a njihov rast je dodatno stimulisan pandemijom koronavirusa. Prema navodima Entertainment Software Associationa za 2021. godinu, pandemija je zabeležila porast u igranju video-igara među 55% igrača, a 90% ovih igrača očekuje da će nastaviti da igra više čak i nakon što se pandemija smiri.
Kako video-igre postaju sve zastupljenije u društvu, sa dve trećine stanovništva koje igra video-igre, deca će biti izložena tom konceptu više nego prethodne generacije. Ova široko rasprostranjena izloženost video-igrama među mladima će verovatno stvoriti veliku potražnju za klađenjem na eSport u budućnosti.
Sa povećanjem prisustva eSporta, industrija je postala sofisticiranija, razbijajući stereotipe koji već dugo okružuju i igrače i gejmersku zajednicu. Realnost je da mnogi od glavnih eSport naslova zahtevaju vreme, posvećenost, koordinaciju i timski rad koji je u rangu sa drugim tradicionalnim sportovima.
Kako se medijska izloženost povećava, pojavile su se i pozitivne i negativne interpretacije eSporta. Skeptici kritikuju i dovode u pitanje legitimitet igrača bez ikakvog znanja o nivou rada i veština. Međutim, pozitivna predstavljanja se povećavaju. eSport klađenje će pomoći u suzbijanju ovih negativnih stereotipa dajući kredibilitet eSportu kao događaju zasnovanom na veštinama, pomažući mu da dopre do još šire i raznovrsnije publike.
U budućnosti će klađenje na eSport postati najveći izvor prihoda za kazina
Ulazimo u novu eru u našim životima. Sve je već duže vreme digitalno, ali polako smo svedoci promena koje će nas verovatno naterati da živimo u virtuelnom svetu veći deo dana.
Kompanije poput Mete, ranije poznate kao Facebook, već su na dobrom putu da stvore ono što se zove Metaverse – virtuelno mesto dostupno preko VR slušalica koje će vam omogućiti da živite, igrate ili radite šta god želite u virtuelnom svetu.
Stvar je u tome što ovaj prelazak na virtuelno dolazi mnogo brže nego što je bilo ko od nas očekivao. Pitanje je godina, možda decenija, dok skoro u potpunosti ne pređemo na virtuelni život. Već smo veoma zavisni od tehnologije, spravica, društvenih medija, igara, pa šta je onda velika promena i kakve to veze ima sa klađenjem na eSport, i zašto bi bilo šta od toga rezultiralo time da klađenje na eSport postane najveći “proizvođač” novca za kazina? Već imamo nekoliko virtuelnih online kazina kojima možete pristupiti preko VR seta, i iako se još uvek ne možemo kladiti na eSport u VR kazinu – verovatno ćemo vrlo brzo moći.
Zamislite 2035. godinu. Svi nosimo slušalice i živimo u Metaverzumu, ili kako god da se zove u budućnosti. To bi moglo da znači da će eSport praktično postati pravi sport, što bi ga, zauzvrat, učinilo najvećim proizvođačem novca za online kazino.
Takođe, industrija igara će postati jedan od najvećih titana na svetu kada neizbežno postanemo virtuelni. To znači da će se ljudi kladiti na to mnogo više nego danas. I koliko god vama sve ovo delovalo daleko ili nemoguće, setićete se naših reči kada se to bude i dogodilo.
Budućnost klađenja na eSportove – demografija se menja
Na globalnom nivou, budućnost eSport klađenja se razvija, a čak se i osnovna demografija menja. Trenutno se procenjuje da oko 75% opklada na eSport stavljaju oni koji imaju između 23 i 25 godina. Postoje prognoze koje predviđaju monumentalnu promenu, sa 15% svih kladionica na eSportove do 2024. godine.
Takođe postoji evolucija u geografskoj skali. U 2021. godini, tržišta klađenja na eSport u LATAM regionima porasla su za ogromnih 20%, sustižući vodeće regione Azije i Evrope. Godine 2022, eSports Entertainment Group je dobila značajnu licencu za klađenje u državi Nju Džersi, što je pokrenulo revoluciju klađenja u eSportu koja će, po svemu sudeći, promeniti ograničenja koja postoje širom Severne Amerike.
Srce klađenja na eSport pokreće franšize za više igrača. Postoji ogromna lista igara koje se smatraju ‘eSport naslovima’, ali ove tri video-igre “drže monopol” CS:GO, DOTA 2 i League of Legends. Prema UP platformi, podela tržišnog udela izgleda otprilike ovako:
- Counter-Strike: Global Offensive – 44% opklada
- Dota 2 – 31% opklada
- League of Legends – 16% opklada
- Ostalo – 9% opklada
Iako se ova podela verovatno neće promeniti u skorije vreme, postoje novi kandidati koji prete da pomute uspeh velike trojke – Call of Duty, Overwatch, Valorant, Fortnite i PUBG, postali su fantastično popularni naslovi za klađenje na eSport.
U periodu od jedne decenije, industrija klađenja u eSportu je od neprocenjive ideje prešla u napredan ekosistem. Nalazi se u stanju stalne evolucije i prolazi kroz ogromne inovacije, uvodeći koncepte koji nikada ranije nisu viđeni na tradicionalnim tržištima sportskog klađenja. Svakim danom, sve više gejmera se pojavljuje iz celog sveta, a mnogi od njih svoju pažnju usmeravaju ka eSportu, a time i klađenju na eSport.
Hoćete li biti deo budućnosti klađenja na eSportove?
I dok nestrpljivo čekate da budete svedoci svih inovacija koje nas čekaju u budućnosti, pridružite se Meridianovom discord kanalu gde se možete uputiti u sva dešavanja vezana za video-igre koje volite!