Fudbalska ekipa Bolton Wanderers neće nositi imena kladionica na dresovima
Engleski fudbalski tim iz grada Horwich-a, Bolton Wanderers-i, podržali su kampanju koja se zalaže za okončanje sponzorisanja i reklamiranja kompanija za kockanje u sportu. Organizatori kampanje, koja nosi naziv Against the Odds, su u pregovorima sa nekoliko fudbalskih klubova i nadaju se da će Bolton-ova odluka izazvati reakciju širom zemlje. Kampanja poziva sve klubove da prekinu vezu sa industrijom kockanja.
Agencija za javno zdravlje Engleske procenjuje da su stotine smrtnih slučajeve svake godine povezani sa kockanjem. Oni smatraju da u Greater Manchester oblasti, kojoj pripada grad Horwich, oko 14.000 ljudi ima ozbiljne probleme, dok još 96.000 pati od umerenih problema izazvanih kockanjem.
Against the Odds je sproveo i istraživanje koje je pokazalo da se kockarski logoi pojavljuju više od 700 puta u toku samo jednog fudbalskog meča. To je otprilike šest puta u minutu. I predsednica Bolton-a, Šeron Britan, se slaže da zavisnost od kockanja može imati razoran efekat na pojedince, porodice i zajednice, i da su zato odlučili da kao klub pruže formalnu podršku kampanji.
Zašto se Bolton Wanderers priključio ovoj kampanji?
Prema aktivisti iz Against the Odds kampanje, industrija kockanja često govori o odgovornom kockanju, ali se svaki pedalj sportskih stadiona iznajmljuje desetinama različitih kockarskih kompanija, tako da nije čudno što sve više ljudi pati od posledica nastalih preteranim klađenjem. I različiti timovi iz nižih liga, kao što je Tranmere Rovers, su sklopili sličnu saradnju sa kampanjom koju vodi The Big Step.
Glavni cilj je da se pozitivno utiče na sportsku scenu u Mančesteru i da makar na stadionima nema ohrabrivanja da se rade stvari koje potencijalno mogu loše da utiču na naše živote, izjavio je Džejms Grajms koji radi za Against the Odds dobrotvornu organizaciju.
Izjavu na ovu temu dali su i predstavnici Saveta za klađenje i igre na sreću. Oni podsećaju da vlada nije objavila istraživanje koje utvrđuje vezu između izloženosti reklamama i razvoju problematičnog kockanja. Oglašavanje i kladioničarska sponzorstva moraju da prate stroge smernice i konstantno promovišu bezbedno klađenje na vidnom mestu.
Umerenost je definitivno jedan od tajnih sastojaka u receptu za uspešno klađenje, ali postoje i stvari na koje je apsolutno ilegalno kladiti se.